Adatkezelési Tájékoztató

A TECHACADEMY Magyarország (brand terméke a Pandai Tech LTD-nek) (továbbiakban: "Vállalkozásunk", "cégünk") online képzési szolgáltatásokat, továbbképzési webinárokat és szakmai előadásokat biztosít a különböző üzleti szektorokban (együttesen: "Képzési Szolgáltatások"). Tisztában vagyunk azzal, hogy adatai védelme kiemelkedő fontosságú, ezért elkötelezettek vagyunk jogainak tiszteletben tartása mellett. Ez a tájékoztató webfelületünk használatára vonatkozik, és részletezi, hogyan gyűjtjük és dolgozzuk fel a weboldalunk látogatóitól és ügyfeleinktől származó személyes információkat.

Cégünk adatkezelőként tevékenykedik az EU 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) és a magyar információs önrendelkezési jogról szóló 2011. évi CXII. törvény (módosítva a 2018. évi XXXVIII. törvénnyel) értelmében, amikor meghatározza az adatgyűjtés eszközeit és a személyes adatok felhasználási céljait.

Jelen tájékoztató minden olyan személyre vonatkozik, akiknek adatait kezelhetjük; különösképpen azokra, akik weblapunkat használják, jelentkezési lapot töltenek ki, érdeklődnek szolgáltatásaink iránt, vagy részt vesznek olyan eseményeinken, ahol személyes adatokat kérünk.

Adatai megadásával Ön elismeri, hogy (i) tájékoztatást kapott cégünktől az adatkezelés módszereiről és céljairól, vagy (ii) beleegyezését adta, hogy marketingcélokra felhasználhassuk személyes adatait. Bármikor megszüntetheti a kapcsolattartást vagy visszavonhatja hozzájárulását, ha e-mailben értesít minket, vagy használja az e-mailjeinkben található leiratkozási lehetőséget.

Mindent megteszünk ügyfeleink és felhasználóink adatainak védelme érdekében, és betartjuk a vonatkozó adatvédelmi előírásokat. Kötelességünknek érezzük adatkezelési gyakorlatunk folyamatos frissítését, hogy megfeleljünk a legújabb adatvédelmi és biztonsági követelményeknek. Javasoljuk, hogy időnként tekintse át ezt a dokumentumot, mivel tartalma változhat. Ha a módosítások után is használja weboldalunkat vagy szolgáltatásainkat, az a változtatások elfogadásának minősül.

Amennyiben nem ért egyet adatkezelési gyakorlatunkkal, kérjük, ne adja meg személyes adatait. A vonatkozó jogszabályok és jelen tájékoztató értelmében bármikor kérheti személyes adatainak törlését rendszerünkből.

A GDPR-ról és az abban használt fogalmakról bővebb információt itt talál: https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj

1. Milyen típusú adatokat gyűjtünk és hogyan jutunk hozzájuk?

Kizárólag olyan információkat gyűjtünk és kezelünk, amelyek szükségesek megkeresései megválaszolásához, weblapunk működtetéséhez és szolgáltatásaink biztosításához - a jelen tájékoztatóban meghatározott keretek között. Hírlevélre vagy marketingkommunikációra történő feliratkozás esetén Ön hozzájárul, hogy gyűjtsük nevét és elérhetőségi adatait. Vállalkozásunk emellett egyéb személyes adatokat is kezelhet, amennyiben azokat Ön önként rendelkezésünkre bocsátja.

1.1. Milyen információkat gyűjtünk szolgáltatásaink nyújtása során?

Képzési szolgáltatásaink biztosítása során az alábbi adatokat gyűjthetjük és kezelhetjük:

  • Teljes név;
  • Elérhetőségek (e-mail cím, telefonszám, levelezési cím);
  • Születési dátum;
  • Munkahely vagy oktatási intézmény és munkakör;
  • Képzési eseményeken készült kép- és videófelvételek;
  • Kapcsolattartási előzmények;
  • Visszajelzési űrlapokból vagy kérdőívekből származó válaszok.

Ezeket az információkat elsősorban akkor kapjuk meg, amikor képzéseinkre jelentkezik, azokon részt vesz, vagy ügyfélszolgálatunkkal kommunikál.

Fontosnak tartjuk jelezni, hogy szolgáltatásaink kapcsán elégedettségi felméréseket is végzünk különböző csatornákon (e-mail, telefon, SMS, WhatsApp). Általában dokumentáljuk a kommunikációt és az Ön válaszait. Engedélyével visszajelzéseit közzétehetjük weblapunkon vagy marketing anyagainkban.

1.2. Mit gyűjtünk weboldalunk használata során?

Weboldalunk látogatásakor a következő információkat gyűjthetjük:

  • Eszközadatok (hardver típusa, operációs rendszer verziója, mobilhálózati információk);
  • IP-cím;
  • Böngésző típusa és beállításai;
  • Felhasználói fiók információk (felhasználónév és jelszó);
  • Webhasználati adatok (sütiket és hasonló technológiákat alkalmazva).

Sütiket használunk a weboldal kezelésének könnyítésére és a személyre szabott élmény biztosítására. Részletes információt a süti-szabályzatunkban talál, ahol beállíthatja saját preferenciáit is.

1.3. Kapcsolatfelvételi űrlapokból származó információk

Amikor jelentkezési lapot vagy kapcsolatfelvételi űrlapot tölt ki szolgáltatásainkkal kapcsolatban, kérjük teljes nevét, e-mail címét és telefonszámát. Ezekre az adatokra azért van szükségünk, hogy válaszolhassunk kérdéseire és megadhassuk a kért tájékoztatást. Többféle csatornán vehetjük fel Önnel a kapcsolatot: e-mailben, telefonon, WhatsAppon, SMS-ben vagy közösségi médián keresztül.

A kommunikáció megkezdése után további információkat kaphatunk és tárolhatunk Önről. Felhívjuk figyelmét, hogy rögzíthetjük és megőrizhetjük az Önnel folytatott kommunikációt (telefonbeszélgetések, e-mailváltások, csevegések).

1.4. Harmadik felektől származó információk kezelése

Vállalkozásunk bizonyos esetekben harmadik felektől is gyűjthet Önről személyes adatokat, különösen, amikor munkáltatója vagy szakmai szervezete az Ön nevében rendeli meg és fizeti képzési szolgáltatásainkat. Előfordulhat az is, hogy külső platformokról/oldalakról gyűjtünk adatokat, ha regisztrációkor Ön ilyen hivatkozásokat ad meg (pl. Facebook, LinkedIn profilok).

Piackutatási célból is gyűjthetünk bizonyos adatokat harmadik felektől potenciális ügyfelekről, hogy felmérjük a szolgáltatásaink iránti keresletet és igazítsuk marketing stratégiánkat. Az így szerzett adatok (életkor, iparág, régió) nem alkalmasak személyazonosításra, így nem kezeljük azokat személyes adatként.

1.5. Kiskorúak adatainak kezelése

Weblapunk és szolgáltatásaink nem 16 év alatti személyeknek szólnak. Kiskorúnak tekintjük a 16 évnél fiatalabb felhasználókat, kivéve ha az adott országban ettől eltérő korhatár érvényes. Nem gyűjtünk tudatosan információkat kiskorúakról. Ha tudomására jut, hogy kiskorúak használják oldalunkat, vagy szülői engedély nélkül kapunk adatokat kiskorúaktól, kérjük, azonnal értesítsen bennünket, hogy megtehessük a szükséges intézkedéseket az érintett adatok megsemmisítésére.

1.6. Különleges adatkategóriák kezelése

Vállalkozásunk nem gyűjt etnikai vagy faji származásra, politikai nézetekre, vallási vagy filozófiai meggyőződésre, szakszervezeti tagságra, genetikai vagy biometrikus adatokra, egészségügyi információkra, vagy szexuális életre vonatkozó adatokat (különleges adatkategóriák).

1.7. Adatkezelésünk céljai és jogalapjai

Vállalkozásunk kizárólag a hatályos törvényeknek megfelelően kezeli adatait. Személyes adatait az alábbi célok és jogalapok mentén dolgozzuk fel (egyes adatok több jogalap szerint is kezelhetők):

  • Felhasználói regisztráció létrehozása, személyes fiók kialakítása és képzési eseményekhez való hozzáférés biztosítása (jogalap: szerződéskötés és/vagy teljesítés);
  • Megrendelt szolgáltatások biztosítása vagy érdeklődési körének megfelelő ajánlatok küldése (jogalap: szerződéskötés, jogos érdek);
  • Weblapunk és képzési platformunk naprakészen tartása (jogalap: szerződésteljesítés, jogos érdek);
  • Változásokról és egyéb fontos tudnivalókról való tájékoztatás (jogalap: szerződésteljesítés, jogos érdek);
  • Általános Szerződési Feltételeinkben vállalt kötelezettségeink teljesítése (jogalap: szerződésteljesítés, jogos érdek);
  • Belső kutatás, fejlesztés, tesztelés és funkcióbővítés (jogalap: jogos érdek);
  • Kommunikáció kiépítése és fenntartása tanácsadás és technikai támogatás céljából (jogalap: szerződésteljesítés);
  • Kérések és panaszok feldolgozása és megválaszolása (jogalap: hozzájárulás, jogos érdek);
  • Szolgáltatásaink minőségének javítása (jogalap: jogos érdek, esetenként hozzájárulás);
  • Belső és külső auditkövetelmények teljesítése, információbiztonsági intézkedések betartása (jogalap: szerződésteljesítés, jogos érdek);
  • Felhasználók védelme csalás és egyéb káros tevékenységek ellen (jogalap: jogos érdek, jogi kötelezettség);
  • Elemzés és statisztikakészítés (jogalap: jogos érdek);
  • Visszajelzések és felmérésekben való részvétel kérése (jogalap: jogos érdek, hozzájárulás);
  • Marketingtevékenység (jogalap: hozzájárulás);
  • Webes felhasználói élmény személyre szabása (jogalap: hozzájárulás, esetenként jogos érdek);
  • Hatósági megkeresések megválaszolása (jogalap: jogi kötelezettség);
  • Vállalkozásunk egyéb jogos érdekeinek érvényesítése, például követelések előkészítése (jogalap: jogos érdek).

Amikor jogos érdekre hivatkozunk az adatkezelés alapjaként, ezt mindig mérlegeljük az Ön érdekeivel, alapvető jogaival és szabadságával szemben, a vonatkozó jogszabályok és iparági gyakorlatok figyelembevételével.

Ha az adatfeldolgozás célja alapvető módon megváltozik, további hozzájárulást kérünk Öntől.

3. Marketing preferenciák

Vállalkozásunk többféle csatornán küldhet marketing információkat Önnek: e-mailben, telefonon, WhatsAppon, SMS-ben vagy online felületeken keresztül.

Kiemelten fontos számunkra, hogy tiszteletben tartsuk preferenciáit a marketing megkeresésekkel kapcsolatban, és betartsuk az adatvédelmi jogszabályokat. Marketing célú üzeneteket csak kifejezett hozzájárulásával küldünk, vagy ha a közvetlen marketinghez jogos érdekünk fűződik.

Marketing tevékenységünk során kerüljük az érdeklődési körével ellentétes tartalmak népszerűsítését. Ajánlataink általában olyan szolgáltatásokra vonatkoznak, amelyek korábbi érdeklődése alapján relevánsak lehetnek az Ön számára.

Bármikor lehetősége van lemondani a marketing célú megkeresésekről, akár korábban hozzájárult ezekhez, akár nem. Minden marketing e-mailünkben megtalálható a "leiratkozás" lehetőség, vagy közvetlenül is felkereshet bennünket adatvédelmi elérhetőségünkön.

Fontos megjegyezni, hogy a marketing kommunikáció lemondása után is küldhetünk Önnek szolgáltatási értesítéseket vagy fontos információkat a megrendelt/megvásárolt szolgáltatásaival kapcsolatban, mivel ezek a szerződés teljesítéséhez szükségesek.

4. Adatbiztonság

Vállalkozásunk a GDPR és egyéb vonatkozó jogszabályok előírásainak megfelelő fizikai, adminisztratív és technikai biztonsági intézkedéseket alkalmaz adatai védelme érdekében. Rendszeresen ellenőrizzük és teszteljük biztonsági rendszereinket azok hatékonyságának fenntartása érdekében.

A kártékony programok kiszűrésére magas színvonalú védelmi rendszert alkalmazunk, a piacon elérhető egyik legjobb vírusirtó megoldást használjuk.

Vállalkozásunk az adatminimalizálás elvét követi. Munkatársaink csak azokhoz az adatokhoz férhetnek hozzá, amelyek feladataik ellátásához feltétlenül szükségesek. Rendszeres képzésekkel biztosítjuk, hogy kollégáink naprakészek legyenek az adatvédelmi és adatbiztonsági előírásokban.

Az adatok cégen kívüli továbbításakor VPN kapcsolatot, titkosítást és jelszóvédelmet alkalmazunk.

5. Adattárolás helye és megőrzési idő

Adatai beérkezése után minden ésszerű óvintézkedést megteszünk a jogosulatlan hozzáférés, adatvesztés, illetéktelen közzététel vagy módosítás elkerülése érdekében.

Az összegyűjtött személyes adatokat vállalkozásunk tulajdonában lévő vagy általunk üzemeltetett biztonságos informatikai rendszerekben és európai felhőszolgáltatásokban tároljuk.

Az adatokat csak addig őrizzük meg, ameddig az szükséges a gyűjtés céljának teljesítéséhez, beleértve a jogi kötelezettségek teljesítését, könyvelést, beszámolási kötelezettségeket és az ügyfelekkel kötött megállapodások biztosítását.

A megfelelő adatmegőrzési időtartam meghatározásakor figyelembe vesszük az adatkezelés célját, az adatok jellegét, a jogosulatlan felhasználásból vagy nyilvánosságra hozatalból eredő potenciális károk kockázatát, valamint a vonatkozó jogszabályi követelményeket.

Ügyfeleink alapvető adatait általában az ügyfélkapcsolat megszűnése után öt (5) évig őrizzük meg (adózási és jogi megfontolásokból).